Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I24T5
Z7_PPGAHG800PTQ60QP77PFS12CA7

Структура и функции

Дата на публикуване: 18.08.2020
Последна актуализация: 25.02.2025

Общината е основната административно-териториална единица, в която се осъществява местното самоуправление.

Орган на изпълнителната власт в общината е кметът на общината.

Общинска администрация осъществява дейността си въз основа на принципите на законност, откритост и достъпност, отговорност и отчетност, ефективност, субординация и координация, предвидимост, обективност и безпристрастност.

Администрацията осъществява своята дейност в интерес на обществото, както и в съответствие с Конституцията на Република България, Европейската харта за местно самоуправление, Закона за местното самоуправление и местната администрация и законите на страната.

При изпълнение на служебните задължения служителите в общинска администрация, обработващи лични данни, в зависимост от служебната необходимост и съдържание на обработваната документация, процедират при стриктно спазване и в съответствие с относимите нормативни разпоредби, регламентиращи обработването на лични данни, в т.ч. и при съобразяване на правната сила на приложимия от 25 май от 2018 г. Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните).

При осъществяване на своята дейност администрацията предоставя информация на гражданите, юридическите лица и органите на държавната власт по ред, определен със закон.

Администрацията дава отговор на гражданите и юридическите лица на отправени от тях запитвания, молби, жалби, предложения и сигнали по въпроси, които представляват техен законен интерес, по ред, определен със закон.

Служителите в администрацията носят отговорност за своите действия по ред, определен със закон.

Администрацията планира и изпълнява дейността си по начин, който води до постигане на висок обществен резултат при възможно най-икономично използване на ресурсите.

Състав, функции и правомощия на органите на власт

Кметът на общината е едноличен орган на изпълнителната власт в общината.

Кметът на общината е първостепенен разпоредител с бюджета на общината.

Кметът осъществява общото ръководство и контрол на общинската администрация и представлява общината като юридическо лице.

В своята дейност кметът на общината се ръководи от Конституцията на Република България, законите, актовете на общинския съвет и решенията на населението.

При осъществяване на местното самоуправление и при изпълнението на правомощията си кметът на Община Левски се подпомага от заместник-кметове, броят на които се определя от Общински съвет - Левски.

Кметът на Община Левски делегира със заповед свои правомощия на заместник-кметовете и определя техните функции;

Кметът на Община Левски определя със заповед заместник-кмет, който го замества при отсъствието му от общината;

Кметът на Община Левски, в изпълнение на своите функции, които са от неговата обща компетентност, може по силата на законите да делегира изрично и писмено отделни свои правомощия на заместник-кмет, на ръководителите на бюджетни звена и на други длъжностни лица от общинската администрация.

 

 

Структура и функции на общинската администрация

 

Дейността на общинския съвет, на кмета на общината и на кметовете на кметството се подпомага от общинска администрация.

Служителите в кметствата са на пряко подчинение на кмета на кметството и подпомагат изпълнението на неговите правомощия по чл. 12, ал. 3 от настоящия правилник.

Общинската администрация:

  1. организира административното обслужване и публичните услуги за физически и юридически лица, възложени по закон;
  2. обработва постъпилите в общината документи от органи на изпълнителната власт, от други държавни органи или от физически и юридически лица;
  3. подготвя проекти на актове на кмета на община Левски;
  4. осигурява подготовката на необходимите аналитични и справочни материали по разглежданите на заседанията на Общински съвет - Левски въпроси;
  5. извършва информационно-аналитична работа във връзка с постъпили заявления, сигнали, предложения, молби, жалби от физически и юридически лица.

Според разпределението на дейностите които извършва, общинска администрация е структурирана в обща и специализирана. Извън нея са отделни направления, които упражняват определени функции по специални закони.

Общата администрация подпомага осъществяването на правомощията на кмета на общината като ръководител на администрацията, създава условия за осъществяване на дейността на специализираната администрация и извършва техническите дейности по административното обслужване.

Специализираната администрация подпомага осъществяването на правомощията на кмета на  общината, свързани с неговата компетентност.

Дирекциите, отделите и звената осъществяват ръководство, организация, координация и контрол в съответните сфери от работата на общинска администрация в рамките на предоставените правомощия и функции определени в нормативните актове.

Дейността на общинската администрация се осъществява от държавни служители и служители, работещи по трудово правоотношение.

Изискванията към образователно-квалификационната степен и професионалния опит на служителите са установени в Класификатора на длъжностите в администрацията.

Статутът на държавните служители и на лицата, работещи по трудово правоотношение в общинската администрация са регламентирани с Кодекса на труда, Закона за държавния служител и нормативните актове по тяхното прилагане.

Условията и редът за изплащане на възнаграждения и социални придобивки за служителите от общинската администрация се определят с правила и ред, одобрени от кмета на община Левски.

За изпълнение на определени задачи, свързани с дейността на общината, могат да бъдат привличани външни лица в качеството им на експерти и консултанти.

Правата и задълженията на лицата по ал.1, както и заплащането, се определят с договор или заповед на кмета на Община Левски.

Служителите по служебни и трудови правоотношения са задължени да спазват Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация.

Всеки служител може да повишава квалификацията си като участва в обучения и семинари с цел повишаване качеството на обслужване.

Функциите, задълженията и отговорностите на служителите от общинската администрация са регламентирани с длъжностни характеристики.

Служителите в общинската администрация не са длъжни да изпълняват незаконосъобразните и неправомерни актове и заповеди, съдържащи очевидни за тях правонарушения, за което уведомяват писмено прекия си ръководител.  

Директорите на дирекции, началниците на отдели и всички други ръководители на структурни звена са заявители на обществени поръчки и в качеството си на такива:

  1. осъществяват планирането им по реда и в сроковете, определени във Вътрешните правила за управление на жизнения цикъл на обществените поръчки в Община Левски;
  2. подготвят всички необходими справки, заявки и съпровождащи ги документи по видове и в срокове, посочени във Вътрешните правила за управление на жизнения цикъл на обществените поръчки в Община Левски;
  3. осъществяват контрол по изпълнението на сключените договори по подадени от тях заявки за възлагане на обществени поръчки.

Освен определените с настоящия правилник, служителите в общинската администрация изпълняват и други функции, възложени им от кмета на общината, свързани с отговорности на общината и/или произтичащи от действащото законодателство.

 

Функции на Общинския съвет


Общинския съвет определя политиката за изграждането и развитието на общината във връзка с осъществяването на дейностите по чл. 11 на ЗМСМА, както и на другите дейности, определени със закон.

  1. Общинското имущество, общинските предприятия, общинските финанси, данъци, такси, общинската администрация;
    2. Устройството и развитието на територията на общината и на населените места в нея;
    3. Образованието – предучилищно възпитание, начално, основно и средно образование;


Структура на Общинската администрация

Кмет на община

Заместник кмет по социалната и икономическа политика

Заместник кмет по градоустройство и строителство

Секретар на община

Кметове на кметства и кметски наместници

Главен архитект

Вътрешен одитор

Секретар МКБППМН

Обща администрация

Дирекция“Бюджет, финанси и счетоводство“

Директор 

Обща администрация

1. Отдел“ “Бюджет, финанси и счетоводство“

Финансов контрольор

Сектор“Счетоводство“

Функция“Счетоводство“

Сектор“Бюджет и финанси община“

Функция“Бюджет и финанси община“

Сектор“Административно и организационно-техническо обслужване"

Функция"Личен състав"

Функция"Обслужване Общински съвет

Функция"Орг.-техническо обслужване общ.администрация

Специализирана администрация

2. Отдел“Местни данъци и такси и граждански регистрации“

Сектор“Местни данъци и такси“

Функция“Местни данъци и такси“

Сектор“Граждански регистрации община“

Функция“Граждански регистрации община“

Специализирана администрация

Дирекция“Градоустройство и архитектура

Директор 

  1. Отдел“Териториално и селищно устройство, общинска собственост, хуманитарна и социална политика“

Сектор“Териториално и селищно устройство“

От които

Функция"Устройство на територията"

Функция"Архитектурно-строителен контрол"

Функция"Кадастър и регулация"

Функция"Инвестиционна дейност и капитално строителство"

Сектор“Общинска собственост и екология“

От които

Функция"Екология, озеленяване и чистота"

Функция"Общинска собственост, земеделие и гори"

Сектор“Хуманитарна политика“

От които

Функция"Образование, спорт и туризъм"

Функция"Култура и вероизповедание"

Сектор"Социални дейности"

От които

Функция"Лична помощ"

Функция"Асистентска подкрепа"

  1. Отдел“Европейски фондове, проекти и обществени поръчки“

Сектор“Управление на проекти“

Функция“Управление на проекти“

Сектор“Осъществянане на обществени поръчки"

Функция“Осъществянане на обществени поръчки"